KATEGORIA ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO
JAK BYĆ EFEKTYWNYM LIDEREM
Przywódca powinien posiadać wiedzę, umiejętności i charyzmę. Wiedzę można posiąść, umiejętności się nauczyć, ale charyzmę zbudować można jedynie wtedy, gdy Lider potrafi wnikliwie przewidywać, rozpoznawać ukryte motywacje, adekwatnie reagować na różnorodne wyzwania i zachowania ludzi, którymi kieruje oraz skutecznie motywować podwładnych do działania i rozwoju. Wtedy buduje swój autorytet i zwiększa skuteczność oddziaływań i realizacji celów. Na naszym szkoleniu wykształcicie i rozwiniecie Państwo niepowtarzalne, indywidualne cechy przywódcze. Poznacie Państwo zasady skutecznego wywierania wpływu na podwładnych, wykształcicie nawyki efektywnego ich wykorzystania. Wiedza i umiejętności pozyskane na szkoleniu udoskonalą i uproszczą wasze relacje z podwładnymi oraz zwiększą efektywność wszystkich waszych działań jako liderów.
PRZYKŁADOWY PROGRAM
- Wyzwania stojące przed przywódcami w biznesie o najwyższej efektywności w XXI wieku.
- Modele przywództwa wczoraj, dziś i jutro?
- Kluczowe umiejętności nowoczesnego Lidera – przegląd wyzwań i ograniczeń oraz zmian w świadomości spojrzenia na rolę przywódcy.
- Określenie stylu przywództwa: 3 etapowe badanie potencjału indywidualnych cech przywódczych.
- Silne i słabe strony indywidualnych predyspozycji ? wykład połączony z burzą mózgów i dyskusją panelową.
- Budowanie przez każdego z uczestników własnego programu rozwojowego indywidualnych cech przywódczych.
- Różnorodne postawy przywódcze w tym:
- Lider Perfekcjonista
- Lider Zwycięzca
- Lider Emocjonalny
- Lider Racjonalista
- Lider Sceptyk
- Lider Apodyktyczny
i ich implikacje dla metod komunikacji, wywierania wpływu, zarządzania sobą w czasie, rozwiązywania konfliktów, efektywności współpracy.
- Bariery zmian postaw menedżerskich stojące na drodze skuteczniejszego zarządzania kapitałem ludzkim.
- Jak zbudować autorytet współczesnego Lidera: wiedza, umiejętności, kompetencje, charyzma ?
- Czy dobry Lider może postępować zgodnie z własnymi zasadami?
- niszcząca moc nieuczciwości wobec siebie i otoczenia w sytuacjach trudnych – jak się zachować?
- psychologiczne, indywidualne ograniczenia rozwoju i budowy nowych relacji- metody przekraczania,
- kreatywność menedżera a rozwój ośrodków inteligencji – IQ kontra EQ ? nowe definicje.
- Zindywidualizowane metody wywierania skutecznego, pozytywnego wpływu na podwładnych przy użyciu najnowszych narzędzi psychologii biznesu.
- Nowe podejście do konfliktu – przekserowanie na realizowanie potrzeb, miast narzucania rozwiązań.
- Zarządzanie zespołem:
- jak stworzyć i rozwijać efektywny zespół i rozdzielać zadania zgodnie z indywidualną efektywnością jego członków,
- jak wprowadzać standardy współpracy aby nie były obchodzone lub łamane przez członków zespołu,
- jak motywować kluczowych pracowników oraz przekazywać skuteczną informację zwrotną?
- Skuteczne metody pracy ze stresem przywódcy.
- Case study – Budujemy atmosferę efektywnej współpracy w zespole (podsumowanie pozyskanej wiedzy, umiejętności i kompetencji).
3,171 total views, 1 views today